MyRangeCooker.se - Köpinformation

Beställ innan 18/12 kl 23.59 för leverans innan jul!

KATEGORIER

Betalning

Varumärken

Presentkort

Köp ett färdigt spispaket


Passa på att köpa spis, fläkt och stänkskydd samtidigt till ett mycket förmånligt pris!
Köp ditt spispaket här >

Induktionsspisar


Skapa en stilren och modern look i ditt kök med en induktionsspis.
Köp induktionsspis här >

Köp både en spis och vinkyl



Få 30% rabatt när du köper både en spis och vinkyl från oss.
Se våra paket här >

MyRangecooker.se - Köpinformation

Köpinformation



Om våra gasspisar

Vi säljer spisar (Range cookers) från en mängd olika europeiska varumärken. Vi på MyRangeCooker.se har ett heltäckande kontaktnät för service och ett stort kunnande. Vi kan hjälpa dig med allt från enkla frågor gällande leverans av spis, till installation av gasspis och gasoltuber hemma hos dig. Är du ute efter en produkt som inte finns i vårt sortiment är du välkommen att kontakta kundtjänst då vi ibland brukar kunna lösa detta.




betalningsalternativ Betalningsalternativ

Betalning sker mot faktura till vårt bankgiro eller via kontokort direkt på siten. Om ni betalar via bankgiro skickas er order så fort betalningen är registrerad. För betalning med kontokort skickas den direkt. Vi erbjuder också efterskottsfaktura via Collector. Även då skickas er order direkt. Vi tar ut en avgift på 39 kr om du som kund väljer att betala med Collector-faktura.


Betalningsansvar

Att klicka på "Skicka beställning" i vår kassa innebär att köpet slutförs och medför därmed ett betalningsansvar för ordern. Vid onlineorder skickas en automatisk orderbekräftelse ut via epost med information om beställningen. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och kommer i så fall att informera er om detta via epost.


Förskottsbetalning

Du kan välja att förskottsbetala dina produkter innan leverans. Vi skickar ut en förskottsfaktura via mail som ni betalar till vårt bankgiro. Vi skickar din order så fort pengarna registrerats hos oss. Det brukar ta 2-3 bankdagar innan vi ser pengarna på vårt bankgiro.


Kortbetalning
Vid kortbetalning reserveras ordersumman direkt på kortet vid lagd order. Beloppet dras från kortet inom 30 dagar från det att ordern har lagts. I de fall då ni som kund e j kan få eller önskar att få ordern levererad inom 30 dagar och ni inte önskar att pengarna skall dras från ert konto före varan levereras ber vi er om att välja ett annat betalalternativ.


Collector Fakturalösning

Collector Fakturalösning I samarbete med Collector Bank AB erbjuder vi faktura och delbetalning. När du väljer faktura som betalsätt får du hem dina varor innan du betalar. Du kan sedan välja att betala hela beloppet med en gång eller dela upp betalningen i mindre delar. Vid betalning via Collector tillkommer en avgift på 39 kr. Väljer du att få en pappersavi istället för elektronisk faktura tillkommer även en avgift på 29 kr. Du kan endast beställa till din folkbokföringsadress när du väljer faktura eller delbetalning och du måste vara minst 18 år gammal vid beställningstillfället. När du fått fakturan kan du välja att delbetala upp till 36 månader genom att betala in det lägsta belopp som är angivet på fakturan. Vid delbetalning tillkommer en ränta på 19,2%/år. En mindre kreditprövning görs som i vissa fall innebär kreditupplysning. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. För att se fullständiga villkor för Collectors faktura se länkarna nedan:


Allmänna villkor för faktura och kontokredit
Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation




leveransinformation Leveransinformation

Alla våra spisar är fraktfria och levereras med DSV. Om du köper en spis hos oss levereras den hem till din tomtgräns i Sverige. Våra spisar levereras på pall. Notera att DSV inte har som standard att hjälpa dig bära in spisen. De lämnar den vid infarten eller nedersta våningen, således kommer den t.ex. inte "ner i källaren" eller "upp på högsta våningen i en bostadsrätt".

Det finns två olika sätt att få leverans på. Till en företagsadress levereras produkter från oss alltid dagen efter det att vi skickar dem (någon gång mellan 08.00-21.00). Till privatpersoner aviserar DSV några dagar innan leverans och ni bestämmer tillsammans en lämplig tid för utkörning. Oftast sker leverans inom ett 3-timmars intervall, exempelvis mellan 08.00-11.00. Lokala avvikelser kan förekomma och ibland kan det vara bestämda datum och tider som gäller för utkörning. Företagskunder kan också önska avisering från DSV, hör i sådant fall av er till oss på kundtjänst innan.

För udda orter kan leveransen ta längre tid.

För beställningar under 1000 kr tillkommer en fraktkostnad på 99 kr.* OBS! Leveranstiden kan variera för olika spisar och finns produkten på lager gäller 2-5 dagar från mottagen order och godkänd betalning. Många av våra spisar tillverkas dock på beställning vilket innebär att leveranstiden kommer att ta längre tid. Vid justering/ändring av leveransadress tar vi ut en avgift på 349 kronor.

Tänk på att kontrollera godset när det kommer! Synlig skada rapporteras direkt till chauffören och dold skada rapporteras inom 7 dagar efter mottagen sändning. Ta därför alltid emot godset själv så att det inte står och väntar för länge utan att kontrolleras. Fraktskador inlämnade senare än 7 dagar kan vi tyvärr inte göra något åt.

*Om du inte tar emot eller löser ut ditt paket inom 14 dagar tas en avgift för outlöst paket ut. Avgiften är följande:
Spisar - 900 kr
Övriga produkter - 200 kr




Ångra köp Ångrat köp

Vid köp av produkter från oss har du alltid rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär i enkla ordalag att du har möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Varan behöver inte vara returnerad till oss inom de 14 dagarna, men du måste ha meddelat oss inom 14 dagar. Detta gör du lättast genom e-post. Återbetalningen av din inbetalda summa (i sin helhet, inklusive frakt & expeditionsavgift) för vi över till dig snarast. Lagkravet är 30 dagar från det att vi har tagit emot varan, men detta sker givetvis fortare som standard. Vid utnyttjande av ångerrätt står du själv för returfrakten. Du får gärna kontakta oss för att på förhand få veta vad returfrakten för just din vara är.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Originalemballaget behöver också finnas, om detta inte längre finns görs det ett avdrag samt att det är upp till dig som kund att ordna ett nytt emballage för returen av din vara.

Läs gärna mer om ångerrätt på konsumentverkets webbplats >

Vid en eventuell tvist så följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Vi hänvisar även till EU:s onlineplattform som ger alla konsumenter en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel.




Garanti och reklamation Garanti och reklamation

Samtliga av våra spisar har minst 3 års garanti, med service på plats genom vårt rikstäckande nätverk.

Vid eventuella fraktskador eller fel på vara, kontakta oss på info@myrangecooker.se eller ring vår kundtjänst på 010-10 19 285. På MyRangeCooker.se har du 3 års reklamationsrätt från köpdatumet. Detta är dock inget du behöver lägga en större vikt vid då det alltid ingår minst 3 års full garanti på merparten av våra spisar.




integritetspolicy Vår Integritetspolicy

Vår integritetspolicy är baserad på EUs förordning om datalagring, kallad GDPR. Hela deras publicering och mer info finns att läsa på deras hemsida

Lindström & Sondén AB, 556762-7392, Havsbadsvägen 1, 262 63 Ängelholm, är ägaren av data som insamlats från denna site. Denna integritetspolicy reglerar hur vi hanterar den insamlade datan.

1. Varför lagrar vi data och hur använder vi den?
Lindström & Sondén AB samlar in användardata för att kunna erbjuda en bra köpupplevelse. Vi samlar in data i tre syften:

A. För att kunna slutföra köp
B. Genom den kundkontakt som uppkommer när kunder kontaktar oss
C. Genom vårt lojalitetsprogram

Datan kan innefatta ditt namn, leverans- och fakturaadress, emailadress, teleonnummer och specifika detaljer kring ditt köp eller ärende. Vänligen se Bilaga 1 för detaljerad information om datan vi lagrar. Utöver datalagring mottar vi automatiskt din IP-adress när du besöker våra siter; detta för att lära oss mer om tekniska delar såsom browsers och operativsystem. Detta är inte kopplat till någon personlig information.

Våra webbsiter använder cookies för att de ska bli funktionella.

2. På vilka grunder lagrar ni data? EU har satt upp ett antal grunder som betraktas som lagliga för att lagra data, såsom information som behövs för att kunna slutföra ett kontrakt eller samtycke. Se bilaga 1 för en specifikation av vilken grund vi baserar vår datainsamling på.

3. Hur får ni mitt samtycke? När en order läggs så sparas datan med stöd av kontraktsmässiga grunder för att kunna göra ett köpeavtal. När du delar med dig av personlig data genom att ta del av vårt lojalitetsprogram eller kontakt med vår kundtjänst så förutsätter vi ditt samtycke till datalagring utefter villkoren i denna skrivelse. Vi lagrar datan endast för det specifika fallet.

4. Hur tar jag tillbaka mitt samtycke? Om du efter att du har tagit del av vårt lojalitetsprogram eller haft kundkontakt med oss ångrar dig, kan du när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss på följande sätt: info@lsbolagen.se eller LSbolagen, Havsbadsvägen 1, Ängelholm, 262 63 SWEDEN.
Detsamma gäller för önskemål om att flytta datan till andra företag.

5. Säkerhet Vi följer marknadens best-practice för att säkerställa vi skyddar din personliga data på bästa möjliga vis. Huvudsyftet är att hindra att datan förloras, blev felanvänd, ändrad eller förstörs.

Personlig data delas inte med tredje part, förutom
• Till myndigheter vid misstanke om brott. Vi måste dela med oss av data vid misstanke om att brott föreligger
• Godkända partners som behöver specifik information for att kunna slutföra ett köp. Detta innefattar:
o Logistikpartners för leverans av vara
o Betalpartners för att ta betalt för din order
o IT-partners som vi behöver för att driva vår verksamhet, t.ex. hosting partners och customer service –mjukvara

6. Förändringar i vår intrigitetspolicy Alla ändringar I vår privacy policy kommer att bli publicerad på vår site. Om det är brådskande och kritiska förändringar kan de även komma att skickas ut via email.

Pricerunner Köpskydd

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem skulle uppstå. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar.

För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Skaffa PriceRunner Köpgaranti idag!

Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för trasig vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen. Ersättning lämnas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta användarvillkor och regler samt lista på kategorier som ej omfattas.

Ja tack, jag vill få gratis Köpgaranti genom att bli medlem på PriceRunner!




Kundtjänst

Mån-fre 09:00-17:00
010 - 10 19 285

info@myrangecooker.se

Handla säkert

PriceRunner Köpskydd

Frågor om gasinstallation?

Vi hjälper gärna
dig kontakta en installations-
tekniker i
hela
landet.

Läs mer >